/Files/images/2.jpg

Фізкультурно-оздоровча робота в ЗДО

Немає нічого дорожчого на світі,

Ніж щастя жити на Землі,

В здоров'ї кожній квіточці радіти

І посміхатись навіть у вісні.

Безцінний скарб,

Що ми здоров'ям звемо

Із юних літ нам треба берегти,

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всіз дорові були ми!

Фізичнев иховання для дітей те ж, що і фундамент для будівлі. Чим міцніше закладений фундамент, тим вище може бути зведена споруда; чим більше турбот про фізичне виховання дитини, тим більше успіхів він досягне в загальному розвитку. Ні в якому іншому віці фізичне виховання не пов'язане так тісноі ззагальним вихованням, як перші сімроків. У період дошкільного дитинства (від народження до семи років) у дитини закладаються основи здоров'я, довголіття, всебічної рухової ідготовленості і гармонійного фізичного розвитку.

Одне з головних завдань нашого дошкільного закладу- створити якнайсприятливіші умови для правильного фізичного розвитку дитячого організму, для підвищення його опірності інфекціям, а також для поступового та систематичного загартування дітей з активним використанням здоров'язбережувальних технологій; зберігати і зміцнювати фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров'я дітей, підвищувати їх фізичну і розумову працездатність, розвивати кожну дитину за її індивідуальною природною програмою.

Колектив нашого ДНЗ проаналізував усі фактори, які можуть впливати на погіршення здоров'яд ітей, а тому поставив перед собою завдання викорінитиїх та вдосконалити систему фізкультурно-оздоровчої роботи у своєму закладі.

Здоров’я – це справжній дар. Ми повинні його берегти, шанувати та піклуватися про нього. Саме тому 01 вересня 2017 року на базі нашого дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №4 була відкрита спортивна зала.

Фізичне розвивальне середовище передбачає такі умови, де б дитина вільно, в індивідуальному режимі ре алізувала свою потребу в бігу, лазінні, стрибках, повзанні. Осередок фізкультурно-оздоровчої роботи складається з обладнаної зали для фізкультурних занять, свят та розваг.Тому тут зібране традиційне і не традиційне обладнання для розвитку дітей. З відкриттям залу почав працьовитий гурток «Пластік-шоу» під керівництвом інструктора з фізкультури Морозової Л.В. Для занять горизонтально – пластичним балетом нам з дітьми потрібні були каремати і ми звернулися за допомогою к депутат Харьковскої областної ради Анатолію Анатолійовичу Русецкому, який із задоволенням нам подарував їх. Ми з дітьми дуже вдячні за цій подарунок.

На території дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №4 облаштований спортивний майданчик на якому знаходяться: турники, бігові доріжки, дуги, колоди тощо.

Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичне виховання в ДНЗ проводиться шляхом проведення з обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє їх біологічну потребу в рухах.

Наступним етапом удосконалення роботи з фізичного розвитку дошкільників була розробка чіткоїсистеми фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ,яка включає досить великий перелік різноманітних і життєва важливих традиційних і нетрадиційних заходів та здоров'язбережувальних технологій.

На рік був складено план фізкультурних розваг та свят, Днів здоров’я, тижнів здоров’я.

Цікаво та творчо проводяться фізкультурні свята, розваги, дні здоров’япід час яких дошкільники, педагоги, батьки спільно зміцнюють своє здоров’я, розуміють його цінність, вчяться здоровому способу життя, весело змагаються та перемагають.

День здоров'япроводимо один раз на місяць, основна мета якого – охопити всіх вихованців групи різними фізкультурними заходами. Заходи проводимо протягом усього періоду дня: зранку – ігри середньої рухливості (під час прийому дітей), ранкова гімнастика, заняття з фізкультури, бесіди про здоровий спосіб життя тощо. Інші навчальні заняття в цей день не проводяться. Під час прогулянки планує морізноманітні змагання в іграх та вправах спортивного характеру, іграх-естафетах, розваги-атракціони, виконання фізичних вправ (біг, стрибки, метання, лазіння), рухливі ігри тощо. Протягом всього теплого періоду року в День здоров'я проводимо піший перехід, який за часом займає всю прогулянку. В День здоров'я плануємо також фізкультурне свято чи розвагу. Хоча навчальні заняття в цей день не проводяться, плануємо різні бесіди, читання художньої літератури, театралізації, самостійну художню діяльність тощо на теми здорового способу життя. Програма Дня здоров'я передбачає заходи, загальні для всього ДНЗ та кожної групи, зокрема.

08.09.2017 року в ДНЗ під девізом: «Хто з фізкультурою на ти, в житті досягне він мети, бо в спорті міць та сила і для душі й тіл» пройшов День здоров’я, який приніс дітям багато задоволення. В цій день було проведено фізкультурне свято «Здоровим будь!», де діти, батьків середніх груп та діти-глядачі мали можливість проявити свої фізичні здібності та стійку витривалість у змаганнях. Між собою змагалисятри3 команди: «Сила», «Здоров’я», «Спорт», які виконували різні спортивні завдання-естафети.

На час канікул (осінь, зима, весна) складено план тижнів здоров’я.Ці тижні однакові для всіх вікови хгруп. Перший тиждень пройде з 23.10.2017 по 27.10.2017 року і буде присвячений «Безпеки дорожнього руху».

У нашому дошкільному закладі в роботі широко ви­користовуються інноваційні технології, які сприяють не лише максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят, а й розвитку їхньої психіки, формуванню духовності, навичок компетентності.

Як результат взаємодії закладу та сім’ї в питанні фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі очікуємо зниження захворюваності, високі показники фізичного розвитку, сформованості певного рівня знань з валеологічної освіти, усвідомлення значення здорового способу життя.

Роль сім'ї у фізичному вихованні дітей

Важливу роль у фізичному вихованні дітей відіграє сім’я. Категорично і однозначно визначав роль батьків у вихованні дітей Ж. Руссо. Він вважав, що той, хто не може виховувати дітей, не повинен їх мати, і ні бідність, ні робота, ні повага людей не позбавляють батьків від обов’язку виховувати самому своїх дітей.

Першими вчителями маленької дитини стають її батьки, але часто процес навчання розпочинається раніше, ніж вони встигають усвідомити цей факт. Діти засвоюють спосіб життя батьків, у сім’ї закладаються основи багатьох умінь, навичок і звичок, виробляються оціночні судження та визначається життєва позиція підростаючого покоління.

Це певною мірою стосується і ставлення до фізичної культури, до активного використання її засобів у побуті — для зміцнення здоров’я, всебічного розвитку і змістовної організації дозвілля.

Аналізуючи ступені освітньо-виховної системи, першим завданням дошкільного виховання є фізичний розвиток дитини. Найкращі наслідки у вихованні дітей дошкільного віку може дати співпраця родини і дитячого садочка. Це дозволяє дотриматись єдності у напрямах і методах виховання.

Функції батьків в організації фізичного виховання дітей можна згрупувати таким чином:

  • створення необхідних матеріально-технічних умов для занять удома;
  • контроль і сприяння дотриманню дітьми режиму дня, правил особистої гігієни, загартування, виконанню ранкової гімнастики і домашніх завдань;
  • особиста участь у змаганнях сімейних команд, днях здоров’я, спортивно-художніх вечорах, фізкультурно-художніх святах, іграх, розвагах, прогулянках;
  • організація змагань та ігор на дитячих майданчиках за місцем проживання;
  • виконання обов’язків громадських тренерів і суддів.

Отже, успішне розв’язання завдань фізичного виховання дітей можливе лише за умови спільних, погоджених дій дошкільного закладу і сім’ї.

Оздоровлення і загартування дітей, формування постави, розвиток рухових і виховання моральних та вольових якостей засобами фізичної культури здійснюють дитячий садок і сім’я разом.

Щодо формування у дітей звички розумно проводити дозвілля, гігієнічних навичок, тут головну роль відіграє сім’я. Умовний розподіл обов’язків свідчить про те, що ані дитсадок без сім’ї, ані сама сім’я без дитсадка не зможуть успішно гартувати молоде покоління.

Фізкультурно-оздоровча робота в літній період

"Головний скарб життя – здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато про це знати…» Авіценна

/Files/images/літо3.jpg

Ранкова гімнастика – обов’язкова складова організації життєдіяльності у дошкільному закладі. Вона сприяє поглибленню дихання, посилення кровообігу, обміну речовин, розвитку фізичних груп м’язів, правильній поставі, розгальмуванні нервової системи після сну, викликає позитивні емоції.

Головна вимога до гімнастики в літній період – проведення її на свіжому повітрі.

Фізичні вправи на прогулянках – один з основних засобів фізичного розвитку дітей. Завдяки їм формуються навички життєво важливих рухів (ходьби, бігу, стрибків, метання, лазіння тощо), розвиваються фізичні якості (сила, спритність, швидкість, координація рухів, гнучкість).

Походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм) проводяться з дітьми, починаючи з молодшого дошкільного віку. Тривалість походу залежить від віку дітей. Вихователь має ретельно готуватися до їх проведення: продумувати маршрут руху і спосіб пересування, визначати та вивчати місця зупинок і відпочинку, враховувати при цьому всі природні умови для проведення вправ з удосконалення рухових навичок (наявність струмочків, гірок, повалених дерев тощо).

Основна мета дитячого туризму – оздоровлення малят, запобігання гіподинамії, оптимізації рухового режиму, вдосконалення рухових навичок.

Фізкультурні розваги і святаможуть проводитися на фізкультурному чи ігровому майданчику, лісовій чи парковій галявині, березі водоймища тощо. Обов’язковим є участь кожної дитини. Для забезпечення оптимальних фізичних, психічних, емоційних навантажень передбачається раціональне чергування ігор з різними ступенями навантаження: колективних, масових – з іграми підгрупами чи індивідуальними (конкурси, атракціони), складніших за правилами, руховими завданнями ігор – з простішими, розважального характеру. У фізкультурних розвагах для дітей старшого дошкільного віку можуть переважати естафети, конкурси, атракціони, а також використовуватися ігри та вправи спортивного характеру.

Кiлькiсть переглядiв: 1687